Τι απάντησε ο Διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γρηγόριος Σκλήκας σε επιστολή διαμαρτυρίας του κ Μπούγα
Η απάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου των ΕΛΤΑ, Γιώργου Σκλήκα, προς τον Υφυπουργό και Βουλευτή Φωκίδας Γιάννη Μπούγα, εγείρει περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα λύνει. Παρά τις αναφορές σε «στοχευμένο μετασχηματισμό» και «εξορθολογισμό του δικτύου», το περιεχόμενο της επιστολής επιβεβαιώνει ουσιαστικά τη συρρίκνωση της παρουσίας των ΕΛΤΑ στη Φωκίδα, με το κλείσιμο καταστημάτων σε Δελφούς και Ιτέα και τη μεταφορά της εξυπηρέτησης στην Άμφισσα. Η επιχειρηματολογία περί «βιωσιμότητας» και «μείωσης κόστους» δύσκολα πείθει, όταν το οικονομικό όφελος είναι ελάχιστο σε σχέση με την απώλεια πρόσβασης των πολιτών σε βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Επιπλέον, ο κ Σκλήκα δεν κάνει καμιά αναφορά για την τύχη του προσωπικού που ήδη εργάζεται στα υπό κλείσιμο καταστήματα αφήνοντας να εννοηθεί ότι στα εναπομείναντα καταστηματα στο εξής θα απασχολούν κυρίως ενοικιαζόμενους εργαζόμενους
Αναλυτικά η απάντηση
Κ. Υπουργέ,
Σε συνέχεια της επικοινωνίας μας, σας αποστέλλω για ενημέρωση τα σχετικά αρχεία που αφορούν τη λειτουργία και παρουσία των Ελληνικών Ταχυδρομείων στον Νομό Φωκίδας, στο πλαίσιο της στοχευμένης αναδιοργάνωσης του δικτύου που υλοποιείται σε εθνικό επίπεδο.
Στα συνημμένα περιλαμβάνονται η τεκμηρίωση για τον Νομό Φωκίδας καθώς και το πρόσφατο Δελτίο Τύπου της εταιρείας, στα οποία αποτυπώνονται οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, καθώς και οι ενέργειες που διασφαλίζουν τη συνέχιση της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης σε κάθε περιοχή.
Παραμένω στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση.
——————————-
ΝΟΜΟΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
Η ταχυδρομική αγορά υφίσταται τα τελευταία έτη ριζικές μεταβολές, ως απόρροια της εκτεταμένης ψηφιοποίησης, γεγονός που έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση της ζήτησης για υπηρεσίες που παρέχονται μέσω των φυσικών καταστημάτων προς ιδιώτες. Ειδικότερα στον τομέα της επιστολικής αλληλογραφίας, η παραγωγή της δεν πραγματοποιείται πλέον από τα καταστήματα, αλλά από τις κεντρικές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων να συνδέεται με τη λειτουργία του δικτύου καταστημάτων. Αντιθέτως, το λειτουργικό κόστος των καταστημάτων ανέρχεται σήμερα σε περίπου 45% του συνολικού κόστους λειτουργίας της επιχείρησης.
Προκειμένου τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να διατηρήσουν τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητά τους, υλοποιείται στοχευμένος οργανωτικός και λειτουργικός μετασχηματισμός, στο πλαίσιο ενιαίου στρατηγικού σχεδίου, το οποίο χρηματοδοτείται αποκλειστικά από ίδιους πόρους. Τα ΕΛΤΑ δεν επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό· συνεπώς, η υλοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση της επιχείρησης προϋποθέτει αυστηρή και ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, σύμφωνα με τις αρχές που διέπουν κάθε σύγχρονη ιδιωτική επιχείρηση που δραστηριοποιείται σε ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Στο πλαίσιο αυτό, επικαιροποιούνται οι δομές σε όλα τα επίπεδα. Το φυσικό δίκτυο καταστημάτων αποτελεί το λιγότερο αποδοτικό τμήμα του σημερινού μοντέλου λειτουργίας και το πλέον δαπανηρό, σε σχέση με τον παραγόμενο όγκο εργασιών. Σε πολλές περιπτώσεις καταγράφεται σημαντική αναντιστοιχία κόστους–εσόδων και υπεράριθμη στελέχωση που συχνά καλύπτεται με εργολαβικό προσωπικό. Για τον λόγο αυτό, η λειτουργία των καταστημάτων αναπροσαρμόζεται με βάση αντικειμενικά επιχειρησιακά κριτήρια.
Η παρούσα φάση μετασχηματισμού ακολουθεί τις αλλαγές που έχουν ήδη ολοκληρωθεί στο δίκτυο Κέντρων Διαλογής και Διανομής, καθώς και στις επενδύσεις σε στόλο και ψηφιακό εξοπλισμό. Σήμερα διαθέτουμε 242 νέα σύγχρονα οχήματα αγροτικής διανομής και ψηφιακά τερματικά σε όλους τους
ταχυδρόμους. H εξυπηρέτηση συνεχίζεται χωρίς διακοπή:
– Οι πολίτες εξυπηρετούνται από τους ταχυδρόμους της περιοχής, οι οποίοι διαθέτουν ψηφιακό εξοπλισμό μέσω του οποίου μπορούν να παραλαμβάνουν και να παραδίδουν αντικείμενα, να εισπράττουν λογαριασμούς και να πραγματοποιούν πληρωμές, απευθείας στον χώρο του πολίτη, έπειτα από τηλεφωνική ειδοποίηση.
– Οι επιχειρήσεις και φορείς μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω του κινητού κέντρου περισυλλογής αλληλογραφίας, το οποίο διέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, εξασφαλίζοντας τη ταχύτητα των αποστολών χωρίς καθυστερήσεις έπειτα από τηλεφωνική ειδοποίηση. Συγκεκριμένα για το Ν. Φωκίδας:
Θα λειτουργούν συνολικά 5 σημεία:
• 3 ταχυδρομικά καταστήματα: Άμφισσας (Κ.Κ.), Ερατεινής και Λιδορικίου
• 2 ταχυδρομικά πρακτορεία: Γαλαξιδίου και Δεσφίνας.
Παύει η λειτουργία σε 2 σημεία: Κατ. Δελφών & Ιτέας
Στο νομό Φωκίδας δεν λειτουργούν Πρακτορεία Courier.
Συνολικά έσοδα καταστημάτων που κλείνουν: 52,5Κ
Συνολικά έξοδα καταστημάτων που κλείνουν: 156Κ
Σύνολο προσωπικού των καταστημάτων που κλείνουν: 2 τακτικό προσωπικό, 3 έργου
Αναλυτικότερα:
Το κατ. Δελφών, έσοδα 15,5Κ /έξοδα 35Κ – 1 τακτικός (διανομή) απέχει 20 χλμ από το κατάστημα Άμφισσας στο οποίο μεταφέρεται η ταχυδρομική
εξυπηρέτηση. Στην ευρύτερη περιοχή δεν λειτουργεί κάποιο ταχ. πρακτορείο.
Το κατ. Ιτέας Φωκίδας, έσοδα 37Κ / έξοδα 121,5Κ – 1 τακτικός (θυρίδα) & 3 έργου (θυρίδα-διανομή-ειδικού έργου) απέχει 14 χλμ από το κατάστημα Άμφισσας στο οποίο μεταφέρεται η ταχυδρομική εξυπηρέτηση. Επίσης, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων, στην ευρύτερη περιοχή λειτουργούν 2 ταχ. πρακτορεία τα οποία μπορούν να καλύψουν όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες (σε απόσταση 17 χλμ το ταχ. πρακτορείο Γαλαξιδίου και σε απόσταση 17 χλμ το ταχ. πρακτορείο Δεσφίνας)