Το Ράλλυ Ακρόπολις κάνει ένα πέρασμα και από τη Φωκίδα
- Η Ιτέα υποδέχθηκε τα πληρώματα του «Ράλλυ των Θεών»
πριν από τις ειδικές διαδρομές σε Βωξίτες και Παρνασσό
Εικόνες που είχαν χρόνια να ζήσουν η Ιτέα και η Φωκίδα εκτυλίχθηκαν το πρωί της Παρασκευής 26 Ιουνίου 2026 στο λιμάνι της πόλης, όπου το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έκανε αισθητή την παρουσία του, φέρνοντας ξανά τον παλμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον Δήμο Δελφών.
Το «Ράλλυ των Θεών», ανανεωμένο και με έντονο εξωστρεφή χαρακτήρα, πέρασε από την περιοχή, προσφέροντας στους παλαιότερους μνήμες από μια άλλη εποχή και στους νεότερους την ευκαιρία να δουν από κοντά εικόνες που συνδέονται με έναν από τους πιο ιστορικούς αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Η επιστροφή του θαλάσσιου στοιχείου
Ξεχωριστή θέση στη φετινή διοργάνωση είχε η σύνδεση του αγώνα με τη θάλασσα. Για πρώτη φορά μετά το 1991, το θαλάσσιο στοιχείο επέστρεψε στο Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς πληρώματα και αγωνιστικά αυτοκίνητα μεταφέρθηκαν το βράδυ της Πέμπτης από το λιμάνι της Κορίνθου στην Ιτέα.Η επιλογή αυτή έδωσε ιδιαίτερη σημειολογία στη φετινή διοργάνωση, συνδυάζοντας την ιστορία του αγώνα με μια νέα εικόνα προβολής της περιοχής. Το λιμάνι της Ιτέας μετατράπηκε για λίγες ώρες σε σημείο αναφοράς, υποδεχόμενο τα αυτοκίνητα και τα πληρώματα που συνέχισαν την αγωνιστική τους πορεία στη Στερεά Ελλάδα.
57 πληρώματα από 24 χώρες στην Ιτέα
Το πρωί της Παρασκευής, τα 57 πληρώματα από 24 χώρες παρατάχθηκαν στο λιμάνι της Ιτέας, με τον κόσμο να δίνει δυναμικό παρών και να χειροκροτεί τους συμμετέχοντες.Αμέσως μετά, τα πληρώματα κατευθύνθηκαν προς τις ειδικές διαδρομές της Φωκίδας, με τους «Βωξίτες» και τον «Παρνασσό» να βρίσκονται στο επίκεντρο του αγωνιστικού προγράμματος. Από εκεί, ο αγώνας συνεχίστηκε προς τη Βοιωτία, διατηρώντας τη Στερεά Ελλάδα στον πυρήνα της διοργάνωσης.
Παρουσίες στην υποδοχή
Στην υποδοχή των πληρωμάτων στην Ιτέα παρευρέθηκαν ο Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός και ο Δήμαρχος Δελφών Παναγιώτης Ταγκαλής, ο οποίος καλωσόρισε τους διοργανωτές και τους συμμετέχοντες.Το «παρών» έδωσαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Δ.Ε. Ιτέας Νικόλαος Γιογάκης, ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α. Δήμου Δελφών Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ιτέας Γιώργος Παπαποστόλου, ο Σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Τεντ Γουώρθ, η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας Σοφία Αναγνωστάκου, η Περιφερειακή Σύμβουλος Πέγκυ Αραβαντινού, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Δελφών Αθανάσιος Μανανάς, καθώς και πλήθος πολιτών.
Προβολή για τον τόπο
Ο Δήμαρχος Δελφών Παναγιώτης Ταγκαλής, σε δήλωσή του, στάθηκε στη σημασία της διοργάνωσης για την προβολή της περιοχής, σημειώνοντας ότι μέσω του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η εικόνα του τόπου ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο.Όπως ανέφερε, το «Ράλλυ των Θεών» δεν περιορίζεται στο στενό πλαίσιο μιας αθλητικής διοργάνωσης, αλλά αποτελεί μια ευκαιρία ανάδειξης των φυσικών τοπίων, της ιστορίας και της ταυτότητας του Δήμου Δελφών.
Ένας αγώνας, πολλές εικόνες
Η παρουσία του Ράλλυ Ακρόπολις στη Φωκίδα δεν είχε μόνο αγωνιστική σημασία. Είχε και έντονο συμβολισμό για μια περιοχή που διαθέτει μοναδικό φυσικό ανάγλυφο, ιστορικούς τόπους, ορεινές διαδρομές και παραθαλάσσια σημεία υψηλής αισθητικής αξίας.Από το λιμάνι της Ιτέας έως τις ειδικές διαδρομές στους Βωξίτες και τον Παρνασσό, το Ράλλυ Ακρόπολις ανέδειξε για ακόμη μία φορά ότι η Φωκίδα μπορεί να σταθεί στον χάρτη μεγάλων διεθνών διοργανώσεων, συνδυάζοντας τον αθλητισμό, την εξωστρέφεια και την τουριστική προβολή.Για λίγες ώρες, η Ιτέα και ο Δήμος Δελφών έγιναν μέρος μιας διοργάνωσης με παγκόσμια ακτινοβολία. Και οι εικόνες από το πέρασμα του «Ράλλυ των Θεών» θύμισαν ότι ο τόπος διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να τον κάνουν πρωταγωνιστή σε γεγονότα μεγάλης εμβέλειας.